Sporten tijdens de zwangerschap is gezond voor moeder en kind. Er is echter wel een aantal zaken waar je rekening mee moet houden. Bij de Strong Mom training ben je in goede handen: of je nu zwanger bent, recent bevallen of nog zwangerschapsgerelateerde klachten hebt zoals bekkenpijn, incontinentie, een diastase of een verzakking.

  1. Het Strong Mom Programma is speciaal ontwikkeld voor vrouwen tijdens en na de zwangerschap. Je weet dus zeker dat de oefeningen die je doet verantwoord zijn. Je werkt aan een goede houding en techniek. Hier heb je niet alleen tijdens het sporten profijt van maar ook in het dagelijks leven. Het is een gevarieerd programma met kracht- en cardiotraining, balansoefeningen en specifieke core-oefeningen die in deze fase heel waardevol zijn voor behoud van kracht en stabiliteit in buik, rug en bekkenregio. Verder is er naast inspanning ook altijd ruimte voor ontspanning.
  2. Door de training blijf je gezond en fit tijdens je zwangerschap of herstel jij op verantwoorde wijze na je bevalling. Zoals je wellicht weet heeft sporten tijdens je zwangerschap heel veel voordelen voor jou en je kindje. Aan het eind van die zwangerschap komt er ook een bevalling aan, wij vergelijken deze bevalling met een sportieve prestatie. Als je daar goed getraind aan begint zal je dit helpen tijdens de bevalling maar ook in je herstel daarna. Na je zwangerschap is het belangrijk om op verantwoorde wijze je training weer op te bouwen. Hier ligt de focus op bij de Strong Mom trainingen.
  3. Je wordt begeleid door een pre- en postnataal fitness specialist. Dit is een trainer of coach die zich heeft gespecialiseerd in de doelgroep en dus precies weet waar hij of zij op moet letten en ook wanneer ze iemand moet doorverwijzen. Daarnaast wordt ze heel blij van het werken met moeders.
  4. De coach werkt samen met een bekkenfysiotherapeut en kan dus snel doorverwijzen of om advies vragen wanneer dat nodig is. Ook is er een speciale check waarbij je (na de bevalling) eenmalig langs gaat en de belangrijkste zaken gecontroleerd worden. Je coach is dan op de hoogte en kan je training (indien nodig) aanpassen aan jouw situatie. Je kunt dus altijd sporten, ook wanneer je klachten hebt, want je bent in goede handen.
  5. Tijdens de trainingen wordt ook kennis gedeeld. Je leert dan ook waar je zelf op kunt letten, wat je wel of juist niet zou moeten voelen en wanneer je aan de bel moet trekken. Deze kennis kun je ook toepassen als je zelf sport of wanneer je beweegt in het dagelijks leven, niet alleen tijdens deze zwangerschap maar ook in eventuele komende zwangerschappen of andere momenten in je leven.
  6. Tijdens het Strong Mom Programma sport je 8 weken in een vaste groep van moeders. Supergezellig en leuk om ervaringen uit te wisselen. Tijdens of na het sporten is er natuurlijk ook tijd om te kletsen. Je leert elkaar al snel goed kennen, zit in dezelfde levensfase en maakt dezelfde dingen mee waardoor het samen sporten nog fijner is. Vaak zien vrouwen elkaar nog nadat het programma is afgelopen en houden ze nog lang contact met elkaar.
  7. Wat houdt het programma in?
    Kracht- en cardiotraining met verschillende materialen, elke week iets anders en elke week een stukje zwaarder. Het feit dat je zwanger bent betekent niet dat je niets meer kunt. Je kunt met de juiste aanpassingen prima op je eigen niveau blijven doortrainen. Ook na je bevalling helpen we je om op een veilige manier de draad weer op de pakken en begeleiden we je terug naar de sporten die jij graag wilt doen.
  8. Het Strong Mom programma is er in veel verschillende vormen. Bij S.H.E. Fitness4Women kun je kiezen voor Personal training waarbij je één op één aandacht krijgt. Als je graag in een groep traint kun je kiezen voor de outdoor variant waarbij je in een kleine groep vrouwen verantwoord traint.

Ben je ook overtuigd en wil je op een verantwoorde manier fit blijven tijdens en na je zwangerschap? Meld je aan via https://shefitness.trainin.app/shop/P7M8O