Heerlijke gezonde paaseitjes

Een alternatief voor de mierzoete, suikerrijke en vette paaseitjes uit de winkel zijn deze paaseitjes, variant van de al eerder geplaatste snackballetjes. Een mix van verschillende rauwe noten, dadels en cacao. Je kunt ze een aantal dagen in de koelkast bewaren, maar gaat het niet zo snel, dan kun je een deel invriezen.
Aangezien mijn zoontje niet goed tegen chocola kan, heb ik de helft met en de andere helft zonder cacao gemaakt.

Hoe maak je ze?
Neem 100 gram ongezouten en ongebrande noten (walnoten, amandelen, pecannoten, pistache, cashewnoten, net waar je van houdt)
En 100 gram ontpitte dadels
2 theelepels extra vergine kokosolie
2 theelepels kraanwater
Voor de chocoladevariant doe je er ook nog 2 eetlepels rauwe cacao doorheen.

Mix met de keukenmachine de ingrediënten tot een smeuïge massa. Om het iets plakkeriger te krijgen heb ik er 2 theelepels kokosolie en 2 theelepels water doorheen gemixt.

Als het goed gemixt is, haal je de massa uit de keukenmachine en maak je kleine bolletjes die je weer tot een eitje vormt. Deze eitjes rol je door fijngehakte pistachenootjes of kokosrasp. Zet ze in de koelkast om ze te koelen en dan kun je er lekker van genieten 🙂

Wat is jouw favoriete gezonde paasrecept? Laat het hieronder in een reactie achter.

Fijne paasdagen!