Wil je een heerlijk, gezond en glutenvrij alternatief voor de cruesli uit de supermarkt? Maak dan eens deze granola. Superlekker door de yoghurt, maar ook prima als snackje tussendoor.
Voor deze granola heb ik de volgende ingredienten gebruikt:
75 gram noten (pistache, cashew en pecan, maar andere noten kunnen ook) grof gehakt;
50 gr havervlokken en 50 gr boekweitvlokken (haver en boekweit zijn van nature glutenvrij, maar kunnen tijdens de bewerking in aanraking komen met gluten, kies bij klachten daarom voor glutenvrije merken);
1 eetlepel gesmolten extra vergine kokosolie;
2 eetlepels biologische honing;
2 eetlepels pompoenpitten en 2 eetlepels lijnzaad.

Alles mixen en uitspreiden over een bakplaat met bakpapier. Ongeveer 25 min in de oven op 170 graden. (Blijf wel in de buurt, het kan opeens snel gaan). Als het uit de oven komt nog 1 eetlepel kokosrasp en naar smaak rozijnen en/of in stukjes gesneden gedroogde abrikozen toevoegen (ongeveer 1 handje). Goed af laten koelen en bewaren in een goed afsluitbare pot. De granola is ongeveer 4 weken houdbaar. Door de noten en olie is dit recept minder geschikt wanneer je calorie arm eet. Beperk de hoeveelheid en weet wat je eet, maar dat geldt uiteraard altijd šŸ™‚

Ik ben benieuwd of je dit recept ook zo lekker vindt, laat je reactie hieronder achter.