Thuisworkout Gymball

Veel mensen hebben thuis een gymball, maar weten niet zo goed wat ze er mee kunnen doen. Maar eigenlijk is een gymball ideaal om thuis workouts te doen. Met deze thuisworkout gymball train je je corespieren optimaal. Probeer deze oefeningen maar eens op de grond en daarna op de bal. Je voelt de intensiteit flink omhoog gaan. Door de instabiliteit moeten je spieren continu kleine correcties maken, waardoor je ze optimaal traint. Bovendien is het een veilige manier om je workouts zwaarder te maken. Een gymbal kun je al voor minder dan ā‚¬ 10,- kopen, dus het is ook geen mega investering.

Ook op de sportschool zie je deze ballen vaak liggen. Ideaal om je krachttraining met dit soort oefeningen af te wisselen, of om supersets te maken door de oefeningen eerst stabiel te doen en daarna de bal erbij te pakken voor nog een set. Je spieren zijn dan al wat vermoeid en door ze instabieler te maken geef je ze nog een extra prikkel.

Met de oefeningen in de video train je onder andere je buik- en bilspieren. Lekker alvast voor de zomer šŸ™‚ Je kunt er bijvoorbeeld een circuitje van maken door elke oefening 10x te doen en dit 4 rondjes te herhalen. Succes!!

Train je liever onder professionele begeleiding? Kijk hier dan eens naar de mogelijkheden voor Personal Training, Small Group training of Bootcamp4Women.